F31 320D EDE Vanwege het weinig rijden, wilde ik de diesel maar verkopen en een benzine gaan rijden.Na wat rekenen en een diesel zijn nm toch erg fijn vind, besloten om hem te houden. Dus ik dacht meteen een afspraak maken bij BR. En gevraagd wat er gemiddeld te behalen valt. Er werdt aangegeven van 163pk naar 225pk en 380nm naar 440nm. De PKs zijn leuk, maar boeit me niks, omdat ik toch nooit boven de 200 rij....noujahh nooit... 8-) , maar de nm zijn wel erg fijntjes dus de afspraak gemaakt. Ik heb aangegeven vrij weinig te rijden voor een diesel 12k per jaar. Er werdt mij geadviseerd om de EGR uit te programmeren en dat advies heb ik opgevolgd. Na 1.5 uur wachten wordt de ECU er weer in geschroeft. Motor aan en gas erop. Op de vermogens bank kwamen mooie cijfers naar voren. Van 170PK naar 246PK en 380nm naar 463nm. Ik rij nu tenminste met meer plezier, vanwege de trekkracht vanaf de 1800rpm. Ik heb wel de plofbanden eraf gehaald en 18"styling 397 erop Brandstof verbruik is onveranderd. ik rij gemidd 1:20 en ~1100km op 1 tank. Heb nu 150K Kms gereden en nog geen olie verbuik 5w30 LL04. Ik ververs dat elk jaar. en dat is max om de 15k KMs.Het blijft een diesel en vind dat toch minder leuk rijden dan een benzine, maar de trekkracht maakt een hoop goed. De mannen hadden geod advies en waren erg behuilpzaam. Als deze volgend jaar verkocht wordt dan kom ik zsm weer langs, want stock rijden is zonde.
Musti
Type motor: 320d
Naast gedetailleerde cijfers en prestaties is het soepelheid, rijplezier op koppel en/in lage toeren een van de, en voor sommige misschien het belangrijkste bij het rijgedrag van een auto. Om het co2 laag te houden tegenwoordig, knepen ze nieuwe auto's telkens onder hun vermogens.. auto's willen niet dat je doorduwt, ze zorgen dat je eerder lui rijdt. Na het tunen van mijn auto, was dit het eerste wat opviel en zeer aangenaam werd om te rijden gecombineerd met hoog koppel op lage toeren, zorgden voor soepelheid, het voelt heel relax. Dat ik 9 maanden origineel reed (omwille van het toen nog niet mogelijk was om te tunen) kan ik mij niet meer inbeelden, en ik dacht toen dat ik een snelle auto reed met (7,5 sec naar 100 km/u en een top van 235 km/u wat letterlijk begrensd was!). Voor de geinteresseerden, cijfers: getuned naar 224pk/459nm, 7,5 sec naar 100 km/u werd 6,4 sec (sneller dan 325d (2 liter bi turbo diesel met 218pk/450nm)), 0-200 km/u duurde eerder 32 sec en nu haal ik het in 25 sec, wat net geen 328i pakt (2 liter bi turbo benzine blok met 245 pk doet het in 24 sec). Begrenzer is weg, heb 250 km/u gehaald op een niet lange stuk en ben niet verder gegaan, moest afrit nemen. Na mij heb ik 3 vrienden meegenomen en een 4 staat een afspraak gepland in juni en er gaan nog volgen.. Bedankt aan het BR-P team en wens jullie veel plezier bij het plezieren van toekomstige klanten. Mensen, niet twijfelen. Doen!
Onze kwaliteit
Meerdere metingen op onze vermogentestbank
Individuele herprogrammatie op onze vermogentestbank