Onze 'Peugeot 308 GTi 270 by Peugeot Sport' laten remappen. Goede uitleg gekregen en ze weten waar ze over praten. Ze hadden antwoord op de meeste van mijn vragen. Zo wisten ze te vertellen dat in de eerste versnelling het koppel begrenst is. Op het feit dat het aangegeven aantal PK's op het dashboard aangepast zou worden konden ze van te voren niet aangeven of dat zou gebeuren, maar was uiteindelijk wel gedaan.
Wat opmerkingen voor mede 308 GTi gebruikers:
1) Mijn auto is origineel op het verwijderen van de middendemper na (vervangen door een buis)
2) De 'launch control' optie (het op 4000 toeren begrenzen bij volgas in zijn 1 met koppeling in) raak je na het remappen kwijt. Is maar beter ook: niet goed voor je koppeling en diff.
3) Het aantal PK en Nm wordt idd aangepast op je display, is standaard voorbereid door Peugeot.
4) De turbodruk op het display blijft steken op 2.3, maar ik heb het nagemeten via OBD, is wel degelijk 2.5 bar (1.5 bar tov atmosfeer)
5) Auto trekt zoveel sneller door de toeren heen, vooral > 3000
6) Maar als ik de auto aan mijn vrouw meegeef zou ze het verschil niet echt merken (maw er is goed mee te rijden lager in de toeren)
7) Uitlaat geluid is hetzelfde gebleven, mss iets verbeterd. Dus lekker raspend geluid, plofjes en knallen.
Onze kwaliteit
Meerdere metingen op onze vermogentestbank
Individuele herprogrammatie op onze vermogentestbank